![]() |
Източник: http://www.enterprise.bg/blog-news/pwc/ |
В събота , в София, се проведе бизнес форум "MySuccess.bg 2012 – Аз искам. Аз мога!". Организатори бяха Списание ENTERPRISE в партньорство със CEED Bulgaria (Център за предприемачество и управленско развитие). За моя радост, аз успях да присъствам на това събитие и в следващите редове ще се опитам да ви резюмират форума.
Целта беше студентните да разберат какво е да си мениджър в голяма мултинационална компания, оперираща в България, с какви проблеми се сблъскват в работния процес, какъв път са извървяли за да стигнат до позицията, която заемат в момента и не на последно място, да ни мотивират нас - младите хора, да не спираме да се осъвършенстваме, развиваме и творим нови идеи.
Лектори бяха:Боряна Младенова - Старши мениджър консултантски услуги за Югоизточна Европа, PriceWaterhouseCoopers
Радослав Кошков - вицепрезидент LifeSpace в Шнайдер Електрик България
Божидар Крапчев - Управител на ЛЛП България
Ваня Стоянова - Мениджър "Проучване и Развитие" в Аурубис България
Д-р Методия Чадиковски - Генерален мениджър на Рош България ЕООД
Всеки от тях сподели спецификите на своята работа и какво му е коствало за да достигне до тази мениджърска позиция, в която се намира в момента. Аз бих обобщил идеите, които те ни представиха в следния списък:
1. Да бъдем инициативни и проактивната страна.
Ако само стоим и чакаме някой да ни покани на рабта, това едвали ще стане. Нужно е да бъдем инициативни, да се интересуваме какво се случва в забързания свят около нас и какви знания можем да извлечем от събитията наоколо. Също така да се опитваме да надскачаме поставените ни задачи. Винаги може да направим още нещо над това, което ни е поставено. Винаги може да бъдем по-полезни за нашия екип и организация като цяло. А повявайте ми, това няма да остане незабелязано от по-висшестоящите.
2. Да не спираме да учим
![]() |
Източник: http://www.enterprise.bg/ |
Когато вземем дипломата от университета, повечето от нас си мислят, че с това ученето за тях приключва. Това всъщност е доста грешно схващане. Защото както казва един мой преподавател - "Ние в университета само ви показваме източниците, от които след това да черпите информация, когато ви е нужна на работното място". Отново ще кажа, че светът се променя бързо и не можем да разчитаме на знанията си повече от 5-7 години. Нещата се менят и трябва да се стремим да сме в крак с последните новости.
3. Да отиваме на работа с усмивка (ако е възможно)
Само работа, която наистина обичаш може да ти доставя удоволствие и да я вършиш с интерес. Тогава и всичко друго става по-лесно, а и самите ние ще сме по-продуктивни и полезни за собствените си организации. Затова съветат на действащите мениджър бе да си изберем работа, която не е "просто работа, а дори и хоби".
4. Да си намерим добър ментор
"Никой не се ражда научен" и това важи с пълна сила и при постъпването на работа. Няма как още от първия ден и всички процеси в организацията да са ни ясни. Нужно е време и човек, който да е склонен да ни предаде своите знания за занаята. За това, разбира се, е нужен малко късмет и готовност от двете страни да си сътрудничат и да се учат.
5. Да имаме търпение
Добър мениджър не се става за един ден. Лекторите дори се обединиха около мнението, че за да сме качествени ръководители, то трябва да натрупаме житейски опит и време в организацията, в която работим. Това ще ни даде възможност да изпитаме различни ситуации от практиката и да знаем как да сме подготвени да се справим с тях, ако нашият екип изпадне в подобна обстановка.
Като цяло мога да кажа, че форумът бешемного добре организиран, всичко се случваше плавно, а освен това смятам, че беше полезен за студентите, които решиха да прекарат съботния си ден не някъде навън, а в аула "Максима" на УНСС и да попият знания и опит от някой от водещите мениджъри в България. Стигнахме до заключението, че в България има място за всеки студент със знания в съответната област и мотивиран да работи, да се учи и осъвършенства постоянно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар